يعمل نظام التوجيه السلكي على تبديل النظام الهيدروليكي التقليدي بالسيارة بمجموعة تتكون من مستشعرات ومحرك كهربائي من أجل توجيه العجلات.
عند إدارة السائق لعجلة التوجيه، تنقل المستشعرات المدخلات إلى وحدات التحكم. تستخدم هذه الوحدات تلك المعلومات في حساب الزاوية الصحيحة وإدارة قضيب توجيه السيارة حتى تتم الحركة المرجوة. وفي الوقت ذاته، ترشح الإلكترونيات الاستجابات غير المرغوبة في أثناء محاكاة عزم السائق واستجابته.
A steer by wire system replaces the traditional hydraulic system in an automobile with one that uses a combination of sensors and an electric motor to steer the wheels.
When the driver turns the steering wheel, sensors relay the input to control units. These units use this information to calculate the correct angle and turn the car’s steering rack, providing the desired motion. Meanwhile, electronics filter out unwanted feedback while simulating resistance and feedback to the driver.